سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه شهید چمران اهواز
تاريخ : شنبه 5 بهمن 1392 |
نويسنده : سیدحسین نجیبی


دکتر جلیلی در این دیدار با اشاره به تفاوت قدرت های استکباری در عصر حاضر نسبت به گذشته گفت: ویژگی قدرت های استکباری در عصر حاضر نسبت به گذشته این است که رفتارهای آن ها در گذشته بر اساس زور بود ولی در حال حاضر مبنای رفتار آن ها تزویر است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:عده ای در حال حاضر در کشور ادعا می‌کنند عرصه سیاست خارجی، عرصه واقعیتها است نه عرصه آرمانها ، آنها می‌خواهند با شعار واقع‌بینی اندیشه و آرمان امام را نفی کنند.

 

وی در این دیدار با اشاره به پایبندی دشمن به اصول و ارزش های خود عنوان کرد: آقای اوباما در مناظراتی که با میت رامنی داشت به صراحت می گفت من کسی هستم که برای ارزش های آمریکایی می جنگم یا در جای دیگری می گفت ما ارزش های خود را فدای امنیت ملی نمی کنیم این مطالب با جستجوی کوتاه در اینترنت قابل دسترسی است.

 

وی افزود: تمام کسانی که در این عرصه مسئولیت می گیرند این نگاه را دارند بوش و کارتر هم چنین نگاهی داشتند به نحوی که بوش پسر در مراسم تحلیف خود می گفت: من تعهد خودم را به ارزش های سنتی آمریکا اعلام می کنم.

 

دکتر جلیلی اضافه کرد: حالا ببینید در فضای دانشگاه های ما اینگونه مطرح می شود که عرصه سیاست خارجی عرصه آرمانخواهی نیست و عرصه واقعیت ها است خب این هم واقعیت هایی در سیاست خارجی است، که برهمین مبنای تئوریک است که آن ها نگاه های خود را تبیین می کنند.

 

مسئول سابق پرونده هسته ای ایران گفت: در سال ۸۴ در مذاکرات با آژانس پس از بحث های طولانی به ۶مورد اختلافی رسیدیم و جمهوری اسلامی توانست ظرف ۶ماه به ۶مساله باقی مانده پاسخ متقن ومنطقی ارائه دهد به طوری که آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اسفندماه همان سال به این مساله طی نامه ای اذعان کرد ولی چند روز پس از آن علیه ما قطعنامه صادر کردند.

 

وی در خصوص حق هسته ای کشورمان اظهار داشت:دفاع از حق هسته ای دفاع از یک حق نیست بلکه دفاع از همه حقوق ملت است همانطور که در جنگ تحمیلی دفاع از خرمشهر اینگونه بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات ایران با ۵+۱در استانبول گفت:ما در مذاکرات استانبول استدلال کردیم که اگر گفتگوها برای همکاری است شما نباید رفتار خصمانه و قظعنامه های غیرقانونی بر علیه کشور ایران داشته باشید که البته آن ها پاسخی نداشتند و گفتگوها را ترک کردند کمتر از یکماه از این مساله نگذشته بود که نامه نوشتند بیایید گفتگوها را ادامه دهیم.

 

جلیلی در ادامه با اشاره به دیدار چندی قبل با کوفی‌عنان دبیرکل سابق سازمان ملل درباره سوریه با وی اظهار کرد: در دیدار با این وی گفتم که راه‌حل مشکل سوریه دموکراسی و برگزاری انتخابات آزادانه است دموکراسی با توپ و تفنگ انجام نمی‌شود و برخی قدرت‌ها اجازه دموکراسی در این کشور را نمی‌دهند.

 

وی گفت:مقام معظم رهبری دو شاخص عمده را مطرح کردند: یکی دفاع از حقوق ملت و عدم عقب نشینی، دوم ایستادگی دربرابر زیاده خواهی ها که باید برفضای کلی مذاکرات با هر تاکتیکی حاکم باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: داشتن چرخه سوخت هسته ای و غنی سازی ۲۰ درصد و کمتر و بیشتر از آن حق تمام اعضای ان پی تی است و هیچ کسی نمیتواند برای ما حدی فراتر از آن مشخص کند و به ما تحمیل کند.

 

مسئول سابق پرونده هسته ای ایران تصریح کرد: در اجلاس مسکو با پنج محوری که در طرح پیشنهادی طرح کردیم آنها گفتند که ما را خلع سلاح کردید.

 

وی افزود:آنچه که در مذاکرات مطرح کردیم این بود که ما باید گامهای متوازنی بصورت دوطرفه برداریم و اینکه شما دیکته کنید و ما مجبور باشیم بپذریم قابل قبول نخواهد بود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آخرين مطالب ارسالي :
ابر برچسب
نويسندگان
وبلاگ دوستان
» ابزار وبلاگ
» خرید لایسنس نود32
» زنگ معرفت
» مهدی موعود (عج)
» صرفه جهت خنده
» تهاجم فرهنگی
» طب الشریف
» دانلود مداحی و مولودی
» انتخابات11
» ملکوت
» اهل بیت (علیهم السلام)
» جام نیوز
» همراهان مردمی سعید جلیلی در تهران
» ستاد مردمی دکتر جلیلی استان فارس
» ستاد مردمی دکتر سعید جلیلی
» ردیاب جی پی اس ماشین
» ارم زوتی z300
» جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حمایتی از دکتر سعید جلیلی و آدرس http://dr.saeeidjalili.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب
مقتدر مظلوم
امكانات وبلاگ

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 6816
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



free glitter text and family website at FamilyLobby.com



دایرکتوری افسران ارزشی

پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم

طرفدار دکتر سعید جلیلی

جنبش وبلاگي من راي مي دهم

تمامي حقوق اين وب متعلق به سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه شهید چمران اهواز بوده و کپي برداري بدون ذکر منبع حرام مي باشد